NUFFNANG

Friday, September 17, 2010

allah lebih sayangkan anda...

hari pertama persekolahan selepas sekian lame cuti sekolah..
cerita pertama didengari oleh aku ialah...

c.huda: fadhli sini kejap..
ff : yerp....nape??
c.huda : ermm..kamu tau dah sorang budak sekolah kita meningal,budak tu pengawas..??
ff : ha? tak tau pun...sape?
c.huda : nak bagi tau la ni..name die fatin nabila huda

itulah cerita pertama yang aku dengar...lepas itu aku tertanye-tanye siapakah die??...setelah beberape jam..baru lah aku ingat siapakh beliau...sewaktu saya sedang menungu kereta ayah saya sampai(pulang)..saya bertanye kepade seorang rakan kepada arwah..


ff ; eh..awk kenal x budak yg meningal tu
A ; kenal..
ff ;bila die meningal??
A ; semalam,malam...pendarahan..
ff ; omg..sangat terkejut..kat mane die excidnt
A ; dekat dengan taman baluk perdana..
ff : ha?..kat situ..ya allah..punye la terkejut sampai tergamam seketika..
A ; semalam sebelum die meningal die ade dtg rumah saya..die berpakaian serba putih..die ckp die rindu sangat kat kawan-kawan die..

sama-sama lah kita sedekah kan al-fatihah buat arwah..moga-moga beliau di tempatkan di kalangan orang yg baik-baik..amin...





No comments: